انصاري ضمن دفاع از بالا بودن سن ميرحسين موسوي براي کانديداتوري گفت: سن هفتاد سالگي کاملاً قابل قبول و مطلوب است.

به گزارش برنا مجيد انصاري عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در حاشيه برگزاري همايش ملي دهمين انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سوال خبرنگار برنا درباره اشاره مقام معظم رهبري در سخنانشان در کردستان مبني بر اينکه برخي نامزدها در خصوص مسائل فعلي کشور خلاف واقع صحبت کرده و باعث دلسردي مردم مي شود گفت: به عنوان يک منتقد که اين روزها در دانشگاه ها حضور دارم و سخنراني مي کنم سعي کردم عملکرد دولت را به آماري که غيرقابل استناد باشد نقد نکنم.

وي افزود: همه بايد مستند حرف بزنند چرا که اگر اينگونه باشد تخريب نخواهد بود اما اگر در هر صحبتي کلي گويي صورت گيرد تخريب محسوب مي شود.

وي در پاسخ به سوال ديگر برنا مبني براينکه همسر ميرحسين موسوي به عنوان همراه او در بيشتر سخنراني ها در مصاحبه اي که در گذشته با روزنامه جمهوري اسلامي داشت گفته بود که براي هرکاري جوانان بايد انتخاب شوند و سن هاي بالا ديگر کارآيي ندارند و با توجه به در آستانه هفتاد سالگي قرارگرفتن ميرحسين موسوي گفت: سن هفتاد سالگي در دنيا کاملاً قابل قبول و مطلوب است.

وي ادامه داد: پست رياست جمهوري آزمون و خطا نيست و براي اداره کشور در شرايطي که ما وارد دهه چهارم انقلاب مي شويم کشور بايد به سمت توسعه يافتگي کامل برود.

انصاري ادامه داد: در پست رياست جمهوري نمي شود خطا کرد اما مي توان در پست هاي پايين تر از جوانان استفاده کرد.

وي با بيان اينکه موسوي از چابکي لازم برخورداراست افزود: سن موسوي سني کامل و مطلوبي است.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر زمان ارايه برنامه هاي ميرحسين موسوي گفت: ايشان در سخنراني هاي خود برنامه هاي خود را اعلام کرده اما به زودي ازطريق برنامه اي که خواهد داشت بازهم اعلام مي کند.

عضو مجمع روحانيون مبارز همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر تشکيل کميته صيانت از آرا بحثي قانوني است اظهارداشت: صيانت از آرا در قانون پيش بيني شده است و تشکيل اين کميته براي سازمان دهي نيروهاي احزاب در کنار صندوق هاي راي است. کانديداها هم براي سازماندهي نيروي خود کميته صيانت از آرا تشکيل دادند.

وي افزود: همه بايد از اين طرح استقبال کنند زيرا تشکيل اين کميته کمکي است براي برگزاري انتخابات سالم امروزه مي بينيم که بيشتر کشورها ناظران بين المللي دعوت مي کنند پس اگر در داخل کشور جريانات سياسي مي خواهند در اين کار کمک کنند بايد استقبال شود.

انصاري همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه احمدي نژاد اعلام آمادگي با مناظره با کانديداها را کرده اما هيچ کانديدايي اعلام نکرده آيا موسوي تصميم به مناظره ندارد گفت: من سخنگوي ميرحسين موسوي نيستم اما ظاهراً قراراست دررابطه با اين موضوع تصميماتي گرفته شود.

وي تاکيد کرد: مناظره براي شفافيت و آگاهي مردم است.

انصاري با بيان اينکه در کشور هاي ديگر انحصار رسانه نيست و احزاب شبکه هاي خصوصي دارند گفت: به دليل اينکه در کشور ما رسانه ملي و تلويزيون انحصاري است خوب بود اين کار زود تر از اين انجام مي شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا